Ebaõnnestunud IT-lahendusi

Paljude edukate IT-lahenduste kõrval leidub veelgi enam ettevõtmisi, mis on ühel või teisel põhjusel ebaõnnestunud. Näiteid ei pea kaugelt otsima: igal suurel ja nimekal tarkvarafirmal on mitmeid projekte, mis pole nii edukaks kujunenud kui esialgu loodeti. Lahkan siin lähemalt kolme Google'i projekti.

Google Glass


Google'i ambitsioonikad nutiprillid tekitasid oma innovatiivsusega elevust juba aasta enne müügiletulekut. Ettevõte tegi aga toote juures juba turundamisel mitmeid vigu, jättes õhku mitmeid küsimusi. Selgusetuks jäi, milliseid probleeme inimeste igapäevaelus üritab Google selle tootega lahendada ehk milleks inimestel seda üldse vaja peaks minema.

Vastuseta jäid ka turvalisus- ja terviseküsimused. On teada, et mitmed elektroonikaseadmed väljutavad vähki tekitavat kiirgust, aga tüüpiliselt ei kanna me ühtegi seadet otseses kontaktis nahaga. Paljude inimeste jaoks ei paistnud hea mõttena kanda sellist seadet aga ümber pea. Juhiti tähelepanu ka sellele, et vaatevälja tekkiv tekst või video võib ümbritsevatelt ohtudelt inimese tähelepanu märkimisväärselt hajutada ning põhjustada seeläbi õnnetusi.

Lisaks on pelgalt mõte sellest, et Google Glass'i kandev inimene võib iga hetke enda ümber sisseehitatud kaameraga märkamatult jäädvustada, ülimalt kõhedusttekitav ning tõstatas tõsiseid privaatsusküsimusi. Samuti ei meeldinud paljudele toote kentsakas disain.


Google+


Google+ oli neljas kord, kui firma üritas vallutada sotsiaalmeediaplatvormide turgu. Sellele olid eelnenud Orkut (2004-2014), Google Friend Connect (2008-2012) ja Google Buzz (2010-2011). Uue sotsiaalvõrgustiku keskkonnaga tuldi lagedale aga ajal, kui Facebook, LinkedIn, Twitter ja Tumblr olid juba üsna populaarsed.

Google+ ei olnud aga loodud niivõrd kasutajate kui ettevõtte enda vajadusi silmas pidades. Sisse logides ühendus kasutaja automaatselt kõigi muude Google'i teenustega, kuid sotsiaalmeediaplatvormile omaste funktsionaalsuste kasutamine oli tavakasutaja jaoks liialt keerukas ja kohmakas.

Lisaks pakkusid Facebook ja Twitter väga mugavaid võimalusi oma keskkondade kasutamiseks nutitelefonides, Google+ keskendus aga kõrge resolutsiooniga fotodele, mis olid mõeldud töölaua arvutis kuvamiseks. Praegu saab aga Facebook suurema osa oma tulust just nutitelefonide kasutusest.


Nexus Q


Nexus Q oli Google'i poolt arendatud meediamängija, mis toetas video- ja helistriimide esitamist ühendatud televiisoris või kõlarites. Nii hakati seda pärast esmaesitlust kohe võrdlema Apple TV-ga. Nexus Q aga ei jõudnudki kunagi müüki.

Põhjus oli peamiselt toote liiga kõrges hinnas. Selle eest tuli välja käia 299 USD ning lisaks 399 USD kõlarite ja 49 USD kaablite eest, et seadet kõlaritega ühendada. Seejuures oli Nexus Q-l vähem funktsioone kui Apple TV-l ning see ühildus ainult Google'i enda teenustega.

Comments